+4021 316 1033
contact[at]anisp[dot]ro

Noutăți

Consiliul Concurenţei sancționează Netcity Telecom cu aproape 2,2 milioane lei pentru abuz de poziţie dominantă

Comunicatul Consiliului Concurenței din 2 februarie 2020:

Consiliul Concurenței a sancționat Netcity Telecom SRL (fostă Netcity Telecom SA) cu amendă în valoare de 2.183.552 lei (aproximativ 460.000 euro) pentru abuz de poziție dominantă.

Netcity Telecom SRL este concesionarul rețelei Netcity, având ca responsabilități proiectarea, realizarea, deservirea tehnică și comercială a infrastructurii subterane Netcity a Municipiului București, cu scopul principal de găzduire a rețelelor de comunicații electronice instalate anterior, preponderent, pe stâlpii din capitală. Netcity Telecom SRL deține o poziție de monopol, având, prin contract de concesiune, dreptul exclusiv și nerestricționat de a implementa și administra reţeaua Netcity, pentru o perioadă de 49 de ani. „Netcity” reprezintă suport pentru rețele de comunicații și trebuie să fie pusă la dispoziția tuturor operatorilor de telecom care doresc să ofere servicii în București, în mod egal, transparent și nediscriminatoriu. Autoritatea de concurenţă a constatat că, în perioada 2010-2019, concesionarul rețelei Netcity a abuzat de poziția sa dominantă prin impunerea unor condiţii inechitabile referitoare la:

  • modalități de tarifare dependente de gradul de ocupare a unei bucle funcționale (operatorii plăteau invers proporțional cu lungimea de tubeta contractată);
  • obligarea clienților de a contracta lungimi minime de infrastructură-suport;
  • impunerea de branșamente FTTB (tubulatură pre-echipată de către Netcity Telecom cu fibră optică), în condițiile în care acestea sunt opționale pentru clienți;
  • limitarea opțiunii operatorilor de a instala, în condiții clare și transparente, în subteran linie de transmisie pentru comunicații (nu puteau instala alte cabluri în afară de fibra optică);
  • durate contractuale mai mari decât doreau clienții finali (5 ani chiar dacă ei doreau 1-2 ani) și plata chiriei aferente contractului de 5 ani.

„Așa cum am spus și cu alte ocazii, noi nu contestăm utilitatea proiectului, care are ca scop atât creșterea calității serviciilor de transmisii de date, cât și îmbunătățirea aspectul vizual al orașului, dar trebuie respectate regulile din domeniul concurenței astfel încât costurile suportate de operatori (și transferate consumatorilor) să nu fie inechitabile. O companie mare, care deţine o poziţie de monopol, trebuie să aibă un comportament echitabil faţă de partenerii săi şi să creeze proceduri clare, transparente şi rezonabile pentru condițiile de acces la reţeaua sa”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Netcity Telecom SRL a recunoscut săvârșirea faptei anticoncurenţiale și a beneficiat de o reducere a amenzii cu 15%.

În cadrul aceleiași investigații, Consiliul Concurenței a constatat că, în perioada 26.11.2013 –26.10.2016, administrația Municipiului București, prin Primarul General și Consiliul General al Municipiului Bucureşti, nu a făcut demersurile necesare în procesul de reglementare a condițiilor de acces la infrastructura Netcity. În acest fel (neacționând), Primăria București a încălcat reglementările în domeniul concurenței (art.8 din Legea Concurenței), favorizând continuarea abuzului de poziție dominantă a Netcity Telecom până în anul 2016, când au intrat în vigoare prevederile referitoare la regimul infrastructurii fizice a reţelelor de comunicaţii electronice, precum şi cele privind stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice (Legea nr. 159/2016).

”Având în vedere că la ora actuală, în mai multe oraşe din ţară există proiecte similare pentru dezvoltarea unor rețele de tip <Netcity>, concluziile din acest caz reprezintă o atenționare pentru toți actorii implicați, companii și primării”, a mai adăugat Președintele Consiliului Concurenței. Reamintim că investigaţia privind un posibil abuz de poziție dominantă al Netcity fost declanşată în anul 2016, la plângerea Ines Group SRL, și a fost conexată cu investigația declanșată în luna aprilie a anului 2019, la plângerea Interlan Internet Exchange SRL. În prezent, Netcity Telecom face parte dintr-un grup de cinci companii active în domeniul infrastructurii de energie şi telecomunicaţii. La sfârşitul primului semestru al anului 2019, infrastructura Netcity includea 1.520 de kilometri de reţea subterană de fibră optică, la care sunt racordate 20.300 de clădiri. Din total, 560 de kilometri de reţea au fost construiți de Netcity Telecom de la începutul anului 2018 şi până la finalul lui iunie 2019, infrastructură la care au fost racordate 7.500 de clădiri. În prezent, lucrările continuă, cu precădere, pe străzile secundare.

ANISP amintește și faptul că investigația Consiliului Concurenței a fost cerută de mediul de afaceri încă de la începuturile proiectului Netcity, dar Consiliul nu a efectuat demersurile necesare decât după ce a fost obligat de o instanță de judecată, în urma plângerii Ines Group SRL (membru în Consiliul Director ANISP) în dosarul 4890/2/2015 finalizat cu sentința civila nr 3489/23.12.2015.

ANISP va cere Consiliului Concurentei începerea unei investigații sectoriale privind interconectarea rețelelor de internet (peering IP) și un posibil abuz de poziție dominantă din partea societății RCS-RDS

– Comunicat de presă –

Prin prezentul comunicat, ANISP (asociație națională a furnizorilor de servicii de Internet și comunicații electronice din România) anunță intenția de a solicita Consiliului Concurenței inițierea unei investigații privind un posibil abuz de poziție dominanta din partea societății RCS-RDS din cauza refuzului acestei societăți de a accepta interconectarea rețelelor de Internet (peering IP) în condiții echitabile.

Interconectarea este foarte importantă pentru ca utilizatorii unor rețele diferite să poată comunica între ei în condiții optime, cu disponibilitate maximă a serviciilor, cu timpi minimi de acces la informații și fără ca traficul național să tranziteze prin rețele din afara țării. În lipsa interconectării directe dintre operatori, un server – de exemplu www.primaria-orasului-tau.ro găzduit în rețeaua Operatorului A ar putea fi accesat semnificativ mai greu, devenind în anumite situații chiar inaccesibil pentru abonații Operatorului B. Deși în trecut se folosea foarte mult interconectarea indirectă (prin tranzitarea rețelelor unui terț aflat de multe ori în afara țării), tendința societății informaționale de a muta toate aplicațiile peste Internet face ca această soluție să nu mai fie una viabilă, devenind o frână inclusiv în dezvoltarea conceptului de e-guvernare.

În prezent este foarte important ca punctul de interconectare să fie ales cât mai aproape atât de originea cât și de destinația traficului iar capacitatea de interconectare să fie dimensionată corespunzător. În caz contrar, serviciile Internet care implică trafic inter-rețele vor fi de calitate slabă: întrucât o parte din trafic va trece prin intermediari (alte rețele) viteza de transfer va fi mică, timpii de acces vor fi mari, va crește numărul de întreruperi/defecțiuni și nu în ultimul rând -vor exista mai multe potențiale breșe de securitate a datelor.

Din păcate, RCS-RDS – jucător dominant din piața locală de cablu TV și internet fix, cu o cotă de piață estimată de către autoritatea de reglementare ANCOM la peste 50% din numărul total de abonați – alege să nu participe la punctele de Internet eXchange din România iar traficul Internet schimbat cu unii operatori români ocolește prin Frankfurt sau Budapesta etc. Alternativ, RCS-RDS impune operatorilor care doresc interconectare în România să cumpere aceste servicii la un preț nejustificat de mare – profitând de faptul că tarifele pentru acest tip de interconectare nu sunt reglementate – fără a oferi partenerilor de interconectare sume similare pe bază de reciprocitate.

Dacă, de exemplu – în cazul serviciilor de telefonie – operatorii plătesc între ei tarife reglementate de ANCOM la efectuarea apelurilor inter-rețele, în cazul traficului Internet un operator dominant poate solicita orice tarif pentru interconectare și poate refuza plata unui tarif ”în oglindă”, deși astfel își dezavantajează chiar propriii abonați, care nu vor putea accesa în condiții optime serviciile și conținutul găzduit în rețelele cu care nu există interconectare directă.

Interconectarea locală directă (peering-ul) aduce avantaje evidente atât în ceea ce privește calitatea cât și costurile reduse aferente traficului Internet, iar refuzul de a face asemenea interconectări – fie explicit, fie prin amplasarea unor bariere de cost – este în mod vădit o practică anti-concurențială, menită să nu permită dezvoltarea unor rețele/servicii ale competitorilor.

Gala Comunicații Mobile – 2019

Revista „COMUNICAȚII MOBILE” celebreaza 21 ani de la lansare și 16 ani de gale de premiere: ziua de aur & seara de sărbătorire a industriei telecom – 2019.

Dezbaterea va avea loc în jurul celor mai recente concepte și tendințe ale TIC și industriilor convergente la nivel național și global. Gala va atrage, atât pentru dezbateri, cât și pentru ceremonia de premiere, lideri de top, oameni cu viziune, factori de decizie și directori din România și din regiune. Premiile COMUNICAȚII MOBILE 2019 răsplătesc atât persoanele fizice cât și companiile cu realizări deosebite, dezvoltând servicii noi și inovatoare care ne îmbunătățesc viața cu soluții mai inteligente. Marea competiție este deschisă tuturor entităților: operatorii locali și cei long-distance, furnizorii de conținut și companiile care dezvoltă și utilizează servicii digitale sunt invitați să se înscrie la premiile naționale. Premiem cei mai performanți actori din piață, oferind un spectacol artistic și un ”VIP Dinner Party” – cea mai bună oportunitate de networking cu cei mai importanți lideri de afaceri.

AGENDA PRELIMINARĂ – 9 decembrie 2019, Hotel Radisson Blu, Sala Atlas:

13:30 – 14:00 Cafea de bun venit & înregistrare
14:00 – 16:30 Sesiunea plenară – RAPORT TELECOM ROMÂNIA 2019 –
PRINCIPALELE PROVOCĂRI ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE ȘI ALE MARILOR JUCATORI
• Strategia de transformare digitală pentru Mobile Economy, Cloud Computing, Big Data, AI, Machine Learning, IoT și 5G

VIP SPEAKERS:

Lucian BODE (tbc), Ministru MTIC
Alexandru PETRESCU, fost ministru MCSI
Marian MURGULEȚ, CIO Guvern
Bogdan IANA, Vicepreședinte ANCOM
Dragoș REBEGEA, Country Manager ERICSSON
Valentin POPOVICIU, Vicepreședinte RCS-RDS
Florin POPA, Director B2B ORANGE
Natalia CHIRIŢESCU, Director Large Corporates VODAFONE
Marian GHEORGHE, Director ICT & Key Accounts TELEKOM
Dan OSTAHIE, CEO ALTEX & MEDIA GALAXY

16:30 – 18:15 Sesiunea plenară – MANIFEST PENTRU TRANSFORMARE DIGITALĂ: CUM SE DIGITALIZEAZĂ ROMÂNIA ÎN URMĂTORII 5 ANI?
• Unde suntem pe piața unică digitală europeană? Care este nivelul real de dezvoltare în domeniul producției și serviciilor inteligente? Modele de monetizare a TD în Agricultura, Auto, Bănci, Educație, Construcții, FMCG, Sănătate, Manufactură, Imobiliare și Utilități.
• Cum să e-manage RPA | EDGE | AI | AR | VR | Machine Learning| BI | BA?

Alexandra CIORTEA, Data & AI CTO MICROSOFT ROMANIA
Marian POPA, CEO DB GLOBAL TECHNOLOGY
Nicoleta MACOVEI, CEO S&T România
Gorkem TURSUCU, CEO TOTALSOFT
Tiberiu GÎNDU, Director Executiv ANISP

Ion VACIU Moderator – Președinte |Consiliul Consultativ TIC

18:45 – 19:00 Bun venit și înregistrare
19:00 – 21:30 GALA AWARDS CEREMONY
TOP RECOGNITION FOR DIGITAL TRANSFORMATION
GALA DINNER & VIP NETWORKING
Concert MIKE GODOROJA
Sesiune foto – grupul câștigătorilor

Detalii: http://comunic.ro/gala-comunictii-mobile-2019-editia-a-16-a/

RSVP: roxana.onea@comunic.ro – Mobil: +40723.319.678
Participare numai pe baza confirmării organizatorilor!

OUG 114/2018 – prevederi nocive anulate

ANISP salută anularea prevederilor celor mai nocive pentru domeniul comunicațiilor electronice, adoptate prin articolele 77 și respectiv 85 din OUG 114/2018.

Detalii: https://www.anisp.ro/blog/2019/01/23/oug-114-2018-reactia-furnizorilor-de-servicii-de-comunicatii/

Astfel, prin OUG 54/2019 a fost eliminată suprataxarea spectrului radio, a fost reinstituit principiul calculării tarifului de monitorizare datorat ANCOM pe baza necesităților efective (strict pentru acoperirea cheltuielilor administrative ale Autorității) și a fost suspendată din nou – până la 15 martie 2020 – aplicarea sancțiunii cu până la 10% din cifra de afaceri pentru furnizorii care încheie contracte de instalare, întreținere, înlocuire a rețelelor de comunicații electronice și a elementelor de infrastructură sau care efectuează lucrări de acces pe proprietăți, fără existența dreptului de acces sau în lipsa autorizației de construire.

Articolele 77 și 85 din OUG 114/2018 rămân exemple nefericite de reglementare profund greșită, făcută cu o grabă nejustificată, fără consultarea partenerilor sociali; reglementări care au generat efecte negative asupra dezvoltării economice și sociale și care au consumat inutil resursele guvernului, autorității de reglementare precum și ale operatorilor.

Atragem atenția că suspendarea aplicării regimului privind sancțiunile de până la 10% din cifra de afaceri pentru furnizorii care încheie contracte de instalare a rețelelor sau care efectuează lucrări de acces pe proprietăți, fără existența dreptului de acces sau în lipsa autorizației de construire NU este o soluție; aceste sancțiuni speciale pentru telecomunicații trebuie anulate, întrucât există deja prevederi general aplicabile în legislația privind disciplina în construcții.

Migrarea cablurilor aeriene din Timișoara în subteran – o nouă abordare

În data de 19 martie 2019 semnalam faptul că peste noapte primăria Timișoara demarase o acțiune de tăiere a cablurilor aeriene de comunicații, ceea ce a afectat mai multe rețele și utilizatori de servicii de comunicații, inclusiv câteva instituții de învățământ chiar în perioada în care trebuia să aibă loc simularea pentru examenul de Bacalaureat și înscrierea pentru clasa pregătitoare. Foto: https://www.opiniatimisoarei.ro

ANISP a reiterat cu acel prilej că susține dezvoltarea rețelelor subterane și migrarea cablurilor aeriene în canalizații dedicate (în zonele urbane) dar și că migrarea infrastructurii de comunicații nu trebuie făcută în grabă, nechibzuit, fără un plan de acțiune care să ia în considerare realitățile de la teren.

Ne bucură faptul că după evenimentele din martie 2019 primaria municipiului Timișoara a ales să colaboreze mai strâns cu operatorii de telecomunicații pentru a evita întreruperile de servicii. Astfel, la 29 mai 2019 a fost organizată o întâlnire la care au participat responsabili ai municipalității în frunte cu domnul primar, oficiali ai autorității de reglementare (ANCOM), reprezentanți ai operatorilor de telecomunicații și ai operatorilor de infrastructuri.

Pe durată aceastei ședințe a fost stabilit un program de lucru agreat în cea mai mare parte de participanți. Acesta prevede noi acțiuni, termene și condiții (ex.: punerea la dispoziția operatorilor a planurilor infrastructurilor subterane existente; migrarea cablurilor din zona centrală până la 30.06.2019 pe infrastructurile subterane ale operatorilor și ale municipalității, sub rezerva existenței capacității necesare; și extinderea termenului, în cazul în care trebuie construite noi infrastructuri).

De asemenea, primăria a luat act de faptul că nu se suțin afirmațiile confom cărora operatorii de telecomunicații au predominant rețele aeriene ilegale, pentru acestea existând autorizații de construcție și contracte de închiriere cu deținătorii infrastructurii-suport.

Apreciem deschiderea arătată de autoritățile locale dar considerăm că o astfel de cooperare trebuia avută în vedere de la bun început, cu multiple beneficii pentru toate părțile implicate: nu ar mai fi fost întrerupte servicii de comunicații pentru utilizatori, nu ar fi fost generate cheltuieli suplimentare nejustificate pentru operatori iar primăria și-ar fi vazut realizate mai repede obiectivele. Încurajăm autoritățile centrale și locale de pretutindeni să nu treacă unilateral la acțiuni pripite și să dea dovadă de deschidere și aplecare spre rezolvarea optimă a problemelor cetățenilor și industriei.

FiberNET a devenit membru ANISP

Astăzi, 14 mai 2019, a aderat la ANISP compania FiberNET, membră a grupului UCS, orientată preponderent pe servicii de comunicații.

Portofoliul FiberNET s-a extins in permanenta, astfel încât compania furnizează în prezent urmatoarele tipuri de produse și servicii:
• Transmisiuni de date de mare viteza si capacitate;
• Cablare structurata si infrastructura de Data Center;
• Sisteme de comunicatie si Securitate.

FiberNET pune la dispozitia companiilor si organizatiilor interesate în interconectarea locatiilor distante o gama completa de servicii, incluzând:
• proiectare rețele de transmisiuni prin fibra optică;
• execuție lucrari instalare retele aeriene si subterane de fibra optică;
• soluții interconectare prin reteaua metropolitană proprie;
• servicii întreținere fibră optică.

Soluțiile de interconectare furnizate prin intermediul retelei metropolitane utilizeaza o infrastructură ce asigură puncte de prezență în practic toate zonele municipiului Bucuresti. Transmisiunile sunt asigurate de echipamente tip DWDM Alcatel-Lucent sau ADVA, din gamele WaveStar si
Metropolis, cu o capacitate de multiplexare și transport SDH de 2 Mbps-2,5 Gbps, ETH 100 GbE sau FC 16GbE.

Rețeaua astfel implementată permite o gestionare centralizată, asigurând un SLA de 99,9%. Topologia retelei este redundantă inclusiv la nivelul centrului de operare și permite furnizarea de servicii variate, de la topologii multilocatii complexe si protejate, la simple legaturi fara protecție punct-la-punct, cu capacități diverse. Se pot deasemenea închiria servicii “dark-fiber”.

Compania operează o retea proprie de FO cu acoperire practic integrală a Bucureștiului și prezenta pe întreg cuprinsul țării prin intermediul partenerilor. În capitală rețeaua este conceputa ca o structura multi-inelară ce asigură redundanța traseelor fizice.
Peste 85% din totalul traseelor sunt în prezent subterane, activitatea de transformare a traseelor aeriene în trasee subterane desfășurându-se în permanență.

ANCOM: Legea infrastructurii trebuie aplicata coerent!

În legătură cu câteva incidente în care autorități locale au demarat acțiuni de dezafectare a unor rețele aeriene de comunicații înainte ca alternativa subterană să fie disponibilă, ANCOM a emis următorul comunicat:

“Este ingrijorator faptul ca, desi cu eforturi sustinute a fost creat un instrument legislativ eficient pentru dezvoltarea infrastructurii de comunicatii, si anume Legea nr.159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a retelelor de comunicatii electronice, ne aflam astazi in situatii critice in care utilizatorii nu mai beneficiaza de servicii de telefonie sau internet din cauza unor interventii in forta. Reiterez faptul ca atat autoritatile publice, cat si operatorii de comunicatii au la dispozitie cadrul legal in limitele caruia sa actioneze si ii indemn sa inteleaga si sa puna in practica drepturile si obligatiile care le revin conform legii. ANCOM va continua sa se implice in buna functionare a pietei, vom continua sa emitem legislatia secundara necesara si sa ii informam pe toti actorii implicati in aplicarea ei”, a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.

Aplicarea Legii infrastructurii

In conformitate cu cadrul european de reglementare in domeniul comunicatiilor electronice, furnizarea de retele de comunicatii electronice se realizeaza in mod liber, pe baza regimului de autorizare generala.

In cazurile in care autoritatile publice au dezvoltat, individual sau in parteneriat public – privat, canalizatii subterane pentru instalarea retelelor de comunicatii electronice, migrarea retelelor de comunicatii in subteran trebuie sa se faca potrivit unui calendar convenit intre operatori si autoritatile locale in baza unui plan de reinstalare, plan care ar trebui avut in vedere in procesul de dezvoltare a retelei de canalizatie, permitand astfel o programare realista a activitatilor necesare pentru mutarea retelelor.

In situatiile in care nu exista o alternativa subterana care ar putea fi utilizata de furnizorii de retele de comunicatii electronice pentru migrarea in subteran a retelelor instalate aerian, ANCOM incurajeaza si sprijina prin instrumentele legale de care dispune, implicarea activa a autoritatilor locale in construirea acestor alternative subterane, masuri prin care s-ar putea atinge atat obiectivele urbanistice ale comunitatii locale, cat si posibilitatea desfasurarii unor activitati care ar putea genera venituri la bugetul local. Activitatile aferente migrarii in subteran a unei retele de comunicatii electronice instalata aerian nu se realizeaza prin reutilizarea cablurilor si echipamentelor existente, necesita o buna planificare, presupunand mai curand instalarea unei noi retele. Ele includ, pe langa lucrarile de instalatii pentru care este necesara autorizatia de construire, proiectarea, atat a infrastructurii fizice (tubulatura, camere de tragere) cat si a retelei propriu-zise de comunicatii electronice (cabluri, echipamente), evaluarea si achizitionarea elementelor de infrastructura si de retea necesare, transportul si instalarea lor in teren, efectuarea de teste si masuratori si in final punerea in functiune a noului segment de retea subterana, anterior dezafectarii retelei aeriene, cu scopul pastrarii continuitatii furnizarii serviciului.

Masurile de desfiintare a retelelor aeriene, cu intreruperea furnizarii serviciilor de comunicatii catre utilizatorii finali, nu pot constitui, in opinia noastra, o abordare sustenabila, inclusiv in raport cu interesele majore ale comunitatilor locale. Trebuie sa ne amintim ca accesul facil la comunicatiile electronice constituie baza tuturor sectoarelor unei economii moderne si inovatoare, contribuind esential la cresterea calitatii serviciilor publice, cu precadere in educatie, sanatate sau administratie locala. Noi, la ANCOM, ne-am exprimat in mai multe randuri disponibilitatea de a media un dialog intre autoritatile locale si operatori, pentru a gasi solutiile potrivite pentru ambele parti, astfel incat impactul trecerii retelelor de comunicatii in subteran sa fie minim asupra utilizatorilor”, a adaugat presedintele ANCOM.

Este deosebit de important ca intre aplicarea normelor de urbanism si promovarea concurentei sa existe un anumit echilibru, care sa sustina dezvoltarea de noi infrastructuri fizice pentru retele si servicii de comunicatii electronice si sa asigure in acelasi timp respectarea regulilor de dezvoltare urbana.

ANCOM considera utila si absolut necesara colaborarea dintre autoritatile publice locale si furnizorii de retele de comunicatii electronice, in sensul dezvoltarii infrastructurilor subterane pe o arie cat mai extinsa pe raza municipiilor si oraselor, precum si a migrarii cat mai facile a retelelor aeriene in canalizatii subterane, in vederea imbunatatirii aspectului urban, a stimularii dezvoltarii socio-economice si a cresterii calitatii vietii cetatenilor.

Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a retelelor de comunicatii electronice prevede ca entitatile care exercita dreptul de administrare asupra imobilelor proprietate publica, inclusiv autoritatile administratiei publice centrale sau locale, au obligatia de a publica conditiile de acces pe aceste proprietati, inclusiv tarifele maxime care vor fi percepute furnizorilor de retele de comunicatii electronice pentru acest acces. Informatii detaliate despre prevederile Legii Infrastructurii, precum si despre decizia ANCOM privind tarifele maxime de acces pe proprietatea publica, avizele si aprobarile emise pentru retelele de infrastructura dezvoltate de unele autoritati locale, conditiile de acces pe proprietatea publica a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale si multe alte informatii specifice sunt disponibile pe site-ul ANCOM aici.

SEEDIG 5 – Shaping a trusted Internet for all – 7 & 8 May, 2019

SEEDIG (South Eastern European Dialogue on Internet Governance) organizeaza cea de a 5-a întâlnire în 7 & 8 mai 2019, la InterContinental București.

Mai multe despre evenimentul organizat sub titlul ”Shaping a trusted Internet for all” găsiți în paginile organizatorilor:

Programul SEEDIG 5 ( Security and trust / Building trust in digital technologies / Digital technologies: a threat or an opportunity for the environment? / Technical developments in South Eastern Europe / Are we ready for 5G? / Multilingual Internet: local scripts by default / SEEDIG Cryptoparty / Businesses in the digital era: opportunities and challenges / Dealing with the challenges of online content / Can endangered languages and scripts be preserved in the digital era? / Accessible, available and affordable digital technologies for all / Jobs gained, jobs lost: the future of work and the skills of tomorrow)

Pagina SEEDIG 5 – detalii complete despre eveniment

Formularul de înscriere

Social media: Facebook (pagina generală și pagina SEEDIG 5), Twitter, LinkedIn

Termen limită pentru înscriere online: 30 Aprilie!

IT&C SUMMIT: Securitate cibernetică, infrastructuri critice și noi tehnologii în afaceri, 8 mai 2019, Bucureşti

ANISP și RONIX s-au alăturat în calitate de Parteneri la #2019 IT&C SUMMIT Securitate cibernetică, infrastructuri critice și noi tehnologii în afaceri,  care va avea loc pe data de 8 mai 2019, la Hotel Pullman, Sala New York, Piața Montreal 10, București, sector 1. #2019 IT&C Summit este organizat de cunoscuta revista Newsweek și își propune să aducă la aceeași masă de dezbateri pe toți actorii implicați în siguranța cibernetică din țara noastră: Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, CERT–RO, companii care oferă servicii de securitate cibernetică și companii care folosesc astfel de servicii și pentru care protejarea în mediul on line are importanță strategică. Din partea ANISP va participa în calitate de Speaker dl Cătălin Cuturela, președinte.

În cadrul evenimentului se va discuta despre strategia digitală europeană post 2020, dar și despre inteligența artificială ca potențial pentru dezvoltarea afacerilor, comunităților și pentru îmbunătățirea calității vietii. Vor fi prezentate direcții strategice propuse de cele mai importante companii din domeniu și noi trenduri în serviciile de IT&C pentru business. Odată cu transpunerea în legislația națională a binecunoscutei Directive NIS, prin Legea 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice, toate companiile furnizoare de servicii esențiale pentru populație trebuie să reducă riscurile de atac cibernetic și să ia măsurile tehnice necesare. Iar aceasta înseamnă bugete mărite pentru investiții în sisteme și servicii de securitate cibernetică.  Dorim să oferim tuturor participanţilor prezenţi la eveniment informaţii despre obligațiile  pe care le au companiilor vizate de Legea 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice, care sunt proiectele şi tehnologiile potrivite pentru a fi implementate, dar şi cum se poate asigura cooperarea dintre mediul privat și administrație pentru ridicarea nivelului de securitate cibernetică.

Au fost lansate invitații de participare companiilor de utilități, transporturi, sectorul financiar, sănătate, furnizori de servicii digitale (piețe online, motoare de căutare online, servicii de cloud computing, hosting etc) și presei.

Accesul la #2019 IT&C SUMMIT se poate face în calitate de Partener sau de Participant.

Pentru înscriere în calitate de Participant este necesar să fie completat formularul de aici: https://events.newsweek.ro/itc-summit-2019

Pentru a deveni Partener al evenimentului, beneficiind de vizibilitate în cadrul dezbaterii prin realizarea unei prezentări, promovare şi posibilitatea distribuirii de materiale comerciale, contactați organizatorii la office@concordcom.ro

Cloud Conference 2019

ALEF anunța conferința dedicată soluțiilor cloud – în 11 aprilie, Crown Plaza Bucharest:

Training News

Dear Partners,

It is our pleasure to invite you on the 11th of April, 2019, at the 3rd edition of the Cloud Conference, organized together with our partner, Avaelgo. You will be able to meet our trainer, Valentin Ghiță, one of the top Microsoft Cloud speakers of the event, together with our Alef Microsoft Team.

We hope to see you there!

Top 5 Reasons to Attend the Cloud Conference:

  1. Free access to Cloud, IT, and GDPR experts
  2. Companies share their success stories
  3. Breakout sessions and post-conference workshops
  4. Learning opportunities
  5. Define the migration strategy of your company to the cloud

Reserve your seat right now – FREE ACCESS

Back to top